• +036 525 31 59
  • info@oravi.nl

Artikelen

Duurzame sales in 2023

MAAK DUS VEEL LAWAAI Het kalkoenfestijn en de vuurpijlen liggen weer achter ons en we zijn begonnen aan een nieuw en spannend jaar. Is het echt waar dat wij uit het dal omhoog zijn gekropen? Gaan we echt betere tijden tegemoet?  Of blijven we toch nog een beetje voorzichtig

INTERNE KLANTEN VAN DE ORGANISATIE

Als het woord klant valt dan denken de meeste mensen direct aan de zakelijke relaties van een bedrijf. Maar de wereld van klantgerichtheid kent echter twee soorten klanten: interne en externe klanten. Cruciale rolIedere medewerker is in feite een interne klant. Samen met col

PERSOONLIJKE COACHING – dé beste motivatie voor medewerkers!

Individuele coaching van managers was vroeger een exclusieve en dure aangelegenheid. Daardoor was zo’n waardevol traject weggelegd uitsluitend voor de ‘hoge heren’ binnen het bedrijfsleven. Tegenwoordig lijkt het er wel op dat een medewerker niet meer serieus genomen w

Opwarming van de Salesplaneet

Alles op onze aardbol wordt slechts door twee elementen bepaald.De natuur en de mens. In de eerste plaats regelt de natuur de mogelijkheden voorons om op deze bol te ademen, te bewegen en te leven.Hoe wij dat doen, dat regelt de mens echter zelf. Niets meer enniets mind

Aftersales door servicemedewerkers

Veel bedrijven hechten er natuurlijk veel belang aan om door middel van relatiebeheer en marktonderzoek de klantenkring en potentiële afnemers te verzorgen en voor zich te winnen.Met zowel product- als verkoopkennis en kunde onderhoudt het verkoopteam de relaties. Met op de

OFFERTES – VAAK HET VIJFDE WIEL AAN DE WAGEN

Er gaat vaak heel wat mis in het offertecircuit.Vooral bij de voorbereiding, de behandeling, maar zeker bij de opvolging.Verkopers missen daardoor veel kansen, waardoor het scoringspercentage behoorlijk laag is. Een offerte kost veel geld en tijd. Het is daarom van groo

KLANTEN IN SLAAP SUSSEN

Misschien hebben je ouders vroeger toen je klein was verhaaltjes voorgelezen met als doel om je in slaap te brengen.Misschien heb je inmiddels ditzelfde ook gedaan bij je eigen kinderen. En uiteraard ook met succes. Dan kun je dus ook heel goed begrijpen wat er gebeurt als j

PERSOONLIJKE COACHING EN MOTIVATIE

Individuele coaching van managers was vroeger een exclusieve en dure aangelegenheid. Daardoor was zo’n waardevol traject weggelegd uitsluitend voor de ‘hoge heren’ binnen het bedrijfsleven. Tegenwoordig lijkt het er wel op dat een medewerker niet meer serieus genomen w

De meeste klanten klagen niet

Zij gaan rechtstreeks naar de concurrent! Het bedrijfsleven wordt dagelijks geconfronteerd met fouten van leveranciers. Een kleine greep uit het grote arsenaal van klachten:·        Afspraken die niet worden nagekomen.·  &n

IMPACT van de EERSTE indruk!

Om over na te denken Dat de eerste indruk heel belangrijk is, is inmiddels een ‘waarheid als een koe’.Lees verder om in te zien hoe belangrijk die eerste indruk werkelijk is.Iedereen die bij een organisatie (maar ook bij een nieuwe vriend, winkel of restaurant) op bezoek