• +036 525 31 59
  • info@oravi.nl

Artikelen

EEN UITSTERVEND BEROEP?

Door de gewijzigde omstandigheden in de loop der jaren, de komst van internet, social media en andere digitale mogelijkheden + alles wat wellicht nog gaat komen in de toekomst. Menigeen was destijds al van mening dat de fysieke verkoopcontacten tot het verleden zouden behore

MANAGERS VAN VANDAAG MOETEN DE KRANT VAN MORGEN KUNNEN LEZEN

Zij zijn bezig met de continuïteit van de onderneming, gebaseerd op nuchtere feiten en cijfers.Managers van vandaag ‘luisteren’ naar cijfers en database uitkomsten.Zij maken niet de fout er tegen te praten en verklaringen te zoeken die hun eigen straatje schoonvegen.

Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken

Roepen dat klantgerichtheid hoog in het vaandel staat en daadwerkelijk klantgericht werken, dat zijn vaak twee heel verschillende dingen. Breng ze bij elkaar voor meer verkoopsucces. Uit diverse onderzoeken die van tijd tot tijd plaatsvinden binnen het Nederlands bedrijfslev

Klachten, irritaties en de rode kaart

De meeste klanten klagen niet maar stappen direct over naar een andere leverancier. Anders gezegd: de klagende klant wacht niet maar zapt door. Hoe kunt je de klager vasthouden? Iedere organisatie – ongeacht in welke sector of branche – heeft er mee te maken: k

JOUW KLANT ALS INTERMEDIAIR

Een eenvoudige en tevens de goedkoopste manier van prospecteren is het gebruikmaken van de kennis en de relaties van de bestaande klant. Klanten zijn tevreden over de producten en service, anders waren zij geen klant.Benut deze situatie. Vraag ze verwijzingen en introducties

OFFERTES – vaak het vijfde wiel aan de wagen

Er gaat vaak heel wat mis in het offertecircuit. Vooral bij de voorbereiding, de behandeling, maar zeer zeker bij de opvolging. Verkopers missen daardoor veel kansen, waardoor het scoringspercentage dramatisch laag is.   Een offerte kost veel geld en tijd.  Het is daar

ZORG DAT JE NIET SCHAAKMAT KOMT TE STAAN

Prijsonderhandeling is vaak een schaakspel.De presentatie van de prijs van een product of dienst vormt vaak het grootste dilemma bij de afronding van een verkoopgesprek. Hoe breng je zo’n gesprek tot een goed einde? Hoe voorkom je dat je schaakmat komt te staan? Het klink

De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk

‘De klant is koning’ werd vroeger geroepen. Velen denken nog steeds dat het hier om draait, maar de klant van nu is beslist geen koning meer. De klant moet zich wel koning ‘voelen’ bij het contact met de leverancier.Dat is het feitelijke verschil met het verled

ECHTE KLANTGERICHTHEID IS VAAK VER TE ZOEKEN

Uit diverse onderzoeken die van tijd tot tijd plaatsvinden binnen het Nederlands bedrijfsleven is steeds gebleken dat iedereen wel de mond vol heeft over ‘klantgerichtheid’, maar dat dit in de praktijk vaak totaal niet merkbaar is. Meerwaarde voor klanten Er wordt nauwel

Code rood, geel of groen?

Op welke kleur staat het licht na een eerste bezoek van een accountmanager? Goede verkopers zijn binnen enkele minuten door iedere gesprekspartner te herkennen. Hun uitstraling, performance en de wijze waarop zij spreken over hun product, hun bedrijf, maar vooral de aandacht