• +036 525 31 59
  • info@oravi.nl

Artikelen

KLANTEN IN SLAAP SUSSEN

Misschien hebben je ouders vroeger toen je klein was verhaaltjes voorgelezen met als doel om je in slaap te brengen.Misschien heb je inmiddels ditzelfde ook gedaan bij je eigen kinderen. En uiteraard ook met succes. Dan kun je dus ook heel goed begrijpen wat er gebeurt als j

PERSOONLIJKE COACHING EN MOTIVATIE

Individuele coaching van managers was vroeger een exclusieve en dure aangelegenheid. Daardoor was zo’n waardevol traject weggelegd uitsluitend voor de ‘hoge heren’ binnen het bedrijfsleven. Tegenwoordig lijkt het er wel op dat een medewerker niet meer serieus genomen w

De meeste klanten klagen niet

Zij gaan rechtstreeks naar de concurrent! Het bedrijfsleven wordt dagelijks geconfronteerd met fouten van leveranciers. Een kleine greep uit het grote arsenaal van klachten:·        Afspraken die niet worden nagekomen.·  &n

IMPACT van de EERSTE indruk!

Om over na te denken Dat de eerste indruk heel belangrijk is, is inmiddels een ‘waarheid als een koe’.Lees verder om in te zien hoe belangrijk die eerste indruk werkelijk is.Iedereen die bij een organisatie (maar ook bij een nieuwe vriend, winkel of restaurant) op bezoek

Bezoekafspraak? Zeker! Bellen!

De vakantie is voorbij, dus nieuwe kansen om prospects te benaderen en om opdrachten binnen te halen.Nu de coronamaatregelen wat meer vrijheid en ruimte bieden, pak je kans om op pad te gaan om nieuwe prospects en oude klanten persoonlijk te ontmoeten.Het lijkt inmiddels ‘

Waar gaat het over? Lastige secretaresses?

Veelal word je bij het bellen met prospects geconfronteerd met het feit dat je niet direct de juiste gesprekspartner aan de lijn krijgt.Veel managers worden – en terecht – flink afgeschermd door hun assistenten of secretaresses. Dat is een gegeven waar niemand omheen

De klant is geen koning meer

‘De klant is koning’ werd vroeger geroepen. Velen denken nog steeds dat het hier om draait, maar de klant van nu is beslist geen koning meer.De klant moet zich wel koning ‘voelen’. Dat is het feitelijke verschil met het verleden. Leveranciers van producten en diens

Het nieuwe ‘Verkopen’

Met de coronacrises nog in het hoofd en de daarmee gepaarde grote veranderingen in onze maatschappij op het gebied van relaties, management, e-business en andere communicatiemogelijkheden, is het verkoopproces inmiddels in een ander daglicht komen te staan.Staan de vaste waa

Klantenteam en DMU – een fantastisch duo

Als je zaken doet met een relatie, dan gebeurt dat meestal nooit met één persoon.Er worden altijd een aantal mensen bij het beslissingsproces betrokken.Al is dit soms slechts voor advies. De DMU (Besluitvormend Team).De functies van deze mensen kunnen behoorlijk variëren

Hoera, we gaan weer buiten spelen!

We mogen er weer op uit. De gordijnen gaan weer open en medewerkers komen weer terug op het bedrijfshonk.Fysieke contacten met onze relaties, klanten en andere contactpersonen worden weer normaal. Maar, meer dan ooit zal nu een keuze moeten worden gemaakt in het opzetten van