‘De klant is koning’ werd vroeger geroepen. Velen denken nog steeds dat het hier om draait, maar de klant van nu is beslist geen koning meer.De klant moet zich wel koning ‘voelen’. Dat is het feitelijke verschil met het verleden. Leveranciers van producten en diens
Met de coronacrises nog in het hoofd en de daarmee gepaarde grote veranderingen in onze maatschappij op het gebied van relaties, management, e-business en andere communicatiemogelijkheden, is het verkoopproces inmiddels in een ander daglicht komen te staan.Staan de vaste waa
Als je zaken doet met een relatie, dan gebeurt dat meestal nooit met één persoon.Er worden altijd een aantal mensen bij het beslissingsproces betrokken.Al is dit soms slechts voor advies. De DMU (Besluitvormend Team).De functies van deze mensen kunnen behoorlijk variëren
We mogen er weer op uit. De gordijnen gaan weer open en medewerkers komen weer terug op het bedrijfshonk.Fysieke contacten met onze relaties, klanten en andere contactpersonen worden weer normaal. Maar, meer dan ooit zal nu een keuze moeten worden gemaakt in het opzetten van
Het ‘gunnen’ van opdrachten is en blijft nog altijd het belangrijkste aspect waar het in de verkoop om gaat. Ondanks alle maatschappelijke veranderingen en technologische ontwikkelingen, blijft dit proces – feitelijk al sinds de Middeleeuwen – het cruciale
Goede verkopers zijn binnen enkele minuten door iedere gesprekspartner te herkennen. Hun uitstraling, performance en de wijze waarop zij spreken over hun product, hun bedrijf en vooral de aandacht voor en interesse in de klant, hebben een ‘echt’ welgemeend enthousiasme.V
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk Negen van de tien relaties beschouwden ‘telesales’ voorheen niet als een verkoop-, maar als een servicegesprek. De mogelijkheden om daarop in te spelen zijn het afgelopen jaar in deze rare Coronatijd enorm toegenomen. L
Er hebben Inmiddels weer een paar sessies plaatsgevonden van de exclusieve ‘Verkoop-Vierdaagse’. Aangepast aan de RIVM-regels en natuurlijk met de onvermijdelijke 1 ½ meter afstand, blijkt deze afstand geen enkele belemmering te zijn om met elkaar te sparren, te o
Na een aantal keer contact te hebben gehad krijg je soms een onbehagelijk gevoel: mijn contactpersoon kan of mag niets beslissen. Je praat dan met een marionet. Wat ga je nu doen? Hoe dienen wij dan om te gaan met marionetten? Je zult in de eerste plaats de marione
Nederland is op zoek naar dat kleine stukje meer dat mensen hebben om succesvol te kunnen zijn en dat hen doet slagen in hun vak. ‘Hij is er voor in de wieg gelegd’, wordt vaak gezegd als het gaat over succesvolle mensen.‘Het moet al in de genen zitten’, of:&nbs