• +036 525 31 59
  • info@oravi.nl

Artikelen

Het gunnen van opdrachten

Het ‘gunnen’ van opdrachten is en blijft nog altijd het belangrijkste aspect waar het in de verkoop om gaat. Ondanks alle maatschappelijke veranderingen en technologische ontwikkelingen, blijft dit proces – feitelijk al sinds de Middeleeuwen – het cruciale

Enthousiasme, geloof en uitstraling

Goede verkopers zijn binnen enkele minuten door iedere gesprekspartner te herkennen. Hun uitstraling, performance en de wijze waarop zij spreken over hun product, hun bedrijf en vooral de aandacht voor en interesse in de klant, hebben een ‘echt’ welgemeend enthousiasme.V

Een verbale handdruk in Coronatijd

Telesales en social media, een fantastisch huwelijk Negen van de tien relaties beschouwden ‘telesales’ voorheen niet als een verkoop-, maar als een servicegesprek. De mogelijkheden om daarop in te spelen zijn het afgelopen jaar in deze rare Coronatijd enorm toegenomen. L

De Verkoop-Vierdaagse is weer van start

Er hebben Inmiddels weer een paar sessies plaatsgevonden van de exclusieve  ‘Verkoop-Vierdaagse’. Aangepast aan de RIVM-regels en natuurlijk met de onvermijdelijke 1 ½ meter afstand, blijkt deze afstand geen enkele belemmering te zijn om met elkaar te sparren, te o

In gesprek met een marionet

Na een aantal keer contact te hebben gehad krijg je soms een onbehagelijk gevoel: mijn contactpersoon kan of mag niets beslissen. Je praat dan met een marionet. Wat ga je nu doen? Hoe dienen wij dan om te gaan met marionetten? Je zult in de eerste plaats de marione

V-factor – The Voice of Sales

Nederland is op zoek naar dat kleine stukje meer dat mensen hebben om succesvol te kunnen zijn en dat hen doet slagen in hun vak. ‘Hij is er voor in de wieg gelegd’, wordt vaak gezegd als het gaat over succesvolle mensen.‘Het moet al in de genen zitten’, of:&nbs

Prospects zitten bij de concurrent

Contacten leggen met wildvreemde mensen bij feitelijk voor ons onbekende bedrijven of organisaties is één van de moeilijkste aspecten van het verkoopvak. Toch is het een ‘must’ om dat wel te doen. Om te overleven en voor de continuïteit. Want… de concurrent doet dat

Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?

De maatregelen om COVID-19 de baas te zijn, hebben tot grote veranderingen in onze communicatiemogelijkheden geleid. In de wereld van verkopen gaat het dan vooral om het omgaan met de relaties die de essentiële schakel zijn in onze activiteiten. Deze contacten komen dan nu

Opwarming van de Salesplaneet

Alles wat op onze aarde gebeurt wordt slechts door twee elementen bepaald. De natuur en de mens. In de eerste plaats regelt de natuur de mogelijkheden voor ons om op deze bol te ademen, te bewegen en te leven. Hoe wij dat doen, dat regelt de mens echter zelf. Niets meer

Wie heeft de belangrijkste functie?

“Wie heeft de belangrijkste functie?” is een vraag die ik vaak stel aan mensen die ik bij allerlei zakelijke gelegenheden ontmoet. Ook bij aanvang van nieuwe trainingsgroepen of bij coaching komt deze vraag van mij aan de orde. Dan gebeuren er allerlei vreemde zaken. Er