Contacten leggen met wildvreemde mensen bij feitelijk voor ons onbekende bedrijven of organisaties is één van de moeilijkste aspecten van het verkoopvak. Toch is het een ‘must’ om dat wel te doen. Om te overleven en voor de continuïteit. Want… de concurrent doet dat
De maatregelen om COVID-19 de baas te zijn, hebben tot grote veranderingen in onze communicatiemogelijkheden geleid. In de wereld van verkopen gaat het dan vooral om het omgaan met de relaties die de essentiële schakel zijn in onze activiteiten. Deze contacten komen dan nu
Alles wat op onze aarde gebeurt wordt slechts door twee elementen bepaald. De natuur en de mens. In de eerste plaats regelt de natuur de mogelijkheden voor ons om op deze bol te ademen, te bewegen en te leven. Hoe wij dat doen, dat regelt de mens echter zelf. Niets meer
“Wie heeft de belangrijkste functie?” is een vraag die ik vaak stel aan mensen die ik bij allerlei zakelijke gelegenheden ontmoet. Ook bij aanvang van nieuwe trainingsgroepen of bij coaching komt deze vraag van mij aan de orde. Dan gebeuren er allerlei vreemde zaken. Er
De tijden dat vijf à zes verkoopbezoeken per dag konden worden afgelegd binnen de industriële sector van het bedrijfsleven is allang een gepasseerd station. Hoe moeten we dan al onze klanten bereiken? Een effectief bezoekfrequentiebeleid en een helder communicatieprogramma
Om te kunnen leren van geschiedenis is kennis ervan nodig. Hoe zat het ook alweer met alle ontwikkelingen in de verkoop, en wat kan je ermee voor de toekomst? Ontdek het hier. Geen toekomst zonder verleden. Maar wat waren ook weer de ontwikkelingen die de zakelijke wereld de
Wilt u de afdeling verkoop, kies dan een 1! Op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek, een ogenblik alstublieft. Over het spook van klantonvriendelijkheid en hoe het ook anders kan. Tegen telefoonterreur kun je jezelf tegenwoordig beschermen door zich af te
Ook binnen het verkoopproces gelden natuurlijke wetten.En één van die wetten is dat de mens centraal staat gedurende het hele proces. Van begin tot het einde. Mensen van vlees en bloed, met karaktereigenschappen en gedragspatronen bepalen het uiteindelijke resultaat van zo
Hoeveel klanten kosten eigenlijk geld in plaats van dat ze bijdragen aan de winst? Iedere organisatie – ongeacht in welke sector of branche men opereert – heeft er mee te maken. Bedrijven die dit nauwkeurig hebben onderzocht kwamen tot verrassende uitkomsten en hebben ve
De moeilijkste fase tijdens een verkoopgesprek is natuurlijk het moment van afsluiten. Het is gebleken dat nog geen 30 procent van alle verkoopgesprekken op de juiste wijze wordt afgesloten. Hoe kan het beter? De afsluiting van een verkoopgesprek moet de kroon zij